Lost in Iceland?! - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van Julia Kempen - WaarBenJij.nu Lost in Iceland?! - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van Julia Kempen - WaarBenJij.nu

Lost in Iceland?!

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

11 September 2006 | IJsland, Selfoss

De laatste dag is aangebroken... En die spendeer ik in Selfoss, omdat ik mijn auto moet laten maken. Gelukkig komen mijn belgische vrinden me snel oppikken voor avontuur op de vulkaan. Maar dat geeft me nog net even de tijd voor een berichtje op de site!

Na 2 nachten noodweer in Reykjavik was de spanning en avontuur van het kamperen er wel af. Maar het hoort er wel bij hier in IJsland! Op vrijdagochtend fromelde ik mijn tent in de kofferbak en reed ik terug naar Geysir/kjoa. Daar had ik de schrik van mijn leven! Want de weg was gerepareerd en door de aanhoudende regen stond deze blank. Maar dat kon ik niet zien door de nieuwe laag gravel. Mijn auto verloor grip en uit pure reflex begon ik te remmen. Dom! Na ongeveer 3 rondjes spinnen eindigde ik gillend in de berm, terwijl de radio vrolijk doorspeelde. Toen drukte ik het gas in en reed naar huis, vol met adrenaline en nauwelijks beseffend wat zojuist gebeurt was. Dat realiseerde ik pas in Kjoa, toen mijn deur niet meer openging... Maar ik ben helemaal oké en de auto mankeert op de deur na niks. Toen ik een half uur later weer naar Geysir reed om mijn baas ernaar te laten kijken besefte ik pas hoeveel geluk ik had! De berm is overal super stijl en vol met stenen. De plek waar ik eindigde was heel ondiep en rustig. Dat beschemengeltje heeft haar werk goed gedaan! pfff... (Dus als je ooit naar IJsland gaat: neem de waarschuwingen over de weg serieus!)

Zaterdag ging ik met Phillip naar Reykjavik. Want het was eindelijk tijd voor mijn tattoo! (Sorry mensen, fotoruimte is op, dus jullie krijgen hem alleen live te zien) ´s avonds had ik een afscheidsfeestje. Het was heel druk en gezellig, maar ook een beetje raar. Want op feestjes als deze besef ik altijd pas hoeveel ik al die lieve mensen thuis mis!

(ahhh Nederlandse toeristen in de bieb. Wat hebben we toch een verschrikkelijk herkenbaar accent!)

Ik kan nog steeds niet beseffen dat ik morgen in Londen zit. Maar ik heb er wel zin in! En ik heb ook zin om jullie bekende gezichtjes eindelijk weer te zien! Tot snel!

  • 11 September 2006 - 11:55

    Moniek:

    Jeetje juul! Goed dat je niks lichamelijks aan het ongeluk over hebt gehouden! We zouden je niet kunnen missen~!
    Wauw ben benieuwd naar je tattoo!
    Goede reis naar London! Raar joh, dat je nu voor het laatst in Ijsland bent voor deze keer.
    Tot snel~
    Liefs Moniek

  • 11 September 2006 - 13:11

    Sam:

    Hai Juul,

    Welkom thuis kan ik bijna zeggen, fijn dat ik zo met je heb mee kunnen beleven...super leuk. KOm je snel opwarmen in Barca..je hebt de laatste tijd zoveel zon gemist Ha ha..Geniet mog lekker na en rust uit van je Avontuur,,,ik hoop dat je wat ijsland bij je kan houden in nederland!!
    Liefs dikke kus

  • 12 September 2006 - 09:33

    Rudy:

    He rally rijdster!

    Wat een verhaal he?! Gelukkig mankeer helemaal niets en ben je inmiddels van de schrik bekomen. Kun je na dit avontuur je auto nog wel verkopen?

    Nog een paar dagen en dan ben je weer thuis, volgens mij vind je ( ondanks de super tijd in IJsland ) helemaal niet zo erg...

    Ik vond/vind het super om op deze manier jouw avonturen en foto's te volgen/zien. Ik wil dan ook zeer zeker ook die kant op gaan. Mede dankzij jouw verhalen en foto's.

    Have in London en tot mails!


  • 12 September 2006 - 10:01

    Corrie:

    Dat was even schrikken toen ik jouw verhaal las. Inderdaad heb je een engeltje bij je gehad. Terwijl ik dit tik besef ik dat je vandaag al in Londen aankomt. Wij zijn ook blij om je weer te zien, maar we moeten nog even wachten omdat we in Z.Frankrijk zitten. Die vutters hé. Heel veel liefs en gauw weer tot ziens. Chrétien en Corrie


  • 13 September 2006 - 09:11

    Inge:

    Blij dat je bijna (heelhuids) thuis komt!
    Kus

  • 13 September 2006 - 19:09

    Anneke:

    Ha die Julia,
    Tot gauw weer.
    In Londen ontmoet je vast Ivo. Doe de groetjes van ons. Anneke en Jos.

  • 15 September 2006 - 06:20

    Liesbeth Bruisten:

    Hoi Julia WELKOM THUIS echt wel effe wennen he, je hebt het geweldig gehad lees ik tussen de zinnen door , en je blijft voor ons altijd de zelfde Julia van de Lievendaal ( lijkt erg lang geleden he )
    Slaap lekker uit en laat je heerlijk verwennen door iedereen.
    Ik vind het super knap dat je dit ook echt doet
    in je leven.
    Fijne dag en groeten aan je ouwelui en aan koerd.

    Johan Liesbeth Nienke en Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Selfoss

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2006

Ik ben weer thuis!

11 September 2006

Lost in Iceland?!

08 September 2006

Zeikweer in Reykjavik

06 September 2006

De laatste dagen...

31 Augustus 2006

Joehoe, 5 minuten internet
Julia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 53118

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: