Julia heeft een auto!!! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Julia Kempen - WaarBenJij.nu Julia heeft een auto!!! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Julia Kempen - WaarBenJij.nu

Julia heeft een auto!!!

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

27 Juni 2006 | IJsland, Reykjavik

Zo ben ik nooit online en zo 2x op 1 dag! Met heugelijk nieuws, want ik heb een auto gekocht! En dat is het beste verjaardagskadootje dat ik mezelf kon geven hier in IJsland. Ik ben echt helemaal heppie de peppie!

Het is een witte Hyundai Accent, dus hij ziet er natuurlijk niet uit. Maar dat geeft niks, want hij rijdt lekker en daar is ie voor bedoeld. Het is een automaat en dat was wel even wennen. Maar na 3 rondjes Reykjavik was dat geen probleem meer.

Zie voor foto´s van de auto (en de kentekenplaat die uiteindelijk de doorslag gaf) hieronder.

De dag is nog al halverwege, maar ik ben al helemaal trots op mijn bezigheden. Ik ben ´s middags naar het Saga-museum gegaan. Dat was klein, maar erg interessant. Ik kreeg zo´n koptelefoon op en werd rondgeleid door een soort wassenbeeldenmuseum waarin de saga´s en de oorsprong van de inwoners van IJsland werd vertelt. Erg interessant en het leukste is dat veel van deze verhalen nog steeds zo levend zijn. Overal op IJsland zijn aanwijzingen te vinden dat de verhalen waargebeurd zijn. Morgen ga ik (met de auto!) naar Þingvellir. Dat is een erg belangrijke plaats in IJsland, want daar was jarenlang het parlement gevestigd en werden alle belangrijke beslissingen genomen. Daarnaast zie je daar ook heel duidelijk de breukrand (!) van het Noord-Amerikaanse en Europese continent. Elk jaar wordt deze breuk een paar centimeter groter en dieper. Dus dat lijkt me heel interessant. Vooral na alle geschiedenis die ik daar vandaag over gehoord heb.

Het Saga-museum was gevestigd in Perlan. Dat is een heel bekend gebouw in Reykjavik. Het staat op een heuvel en heeft een geweldig uitzicht over de stad, de baai en zelfs Akranes, een Landtong/berg/bekende plaats aan de andere kant van de baai. (Zie de foto´s) Perlan betekent parel, en het gebouw heet zo omdat het een grote glazen koepel op watertanken is, die staat de bling-blingen in de zon. Ben natuurlijk vergeten daar een foto van te maken... maar hebben jullie wel weer wat geleerd. Foto volgt snel, want je ken daar nie omheen in Reykjavik. Het museum is gevestigd in één van die voormalige watertanken. Ze lieten ook een filmpje zien over hoe dat gemaakt was. Erg interessant allemaal, had je bij moeten zijn...

Na het museum heb ik de auto-mevrouw ontmoet en de auto gekocht. Mijn eerste auto ooit, aahhhhhh. Das toch wel een beetje eng om helemaal in je eentje te doen. Nu maar hopen dat ie ook echt helemaal oké is en me een paar maandjes veel plezier geeft! Ik voel me zo vrij nu en ik heb heel veel zin om er morgen lekker op uit te trekken. Vanavond blijf ik lekker in Reykjavik, filmpje pakken ofzo. Maakt allemaal niet uit, want mijn dag kan niet meer stuk!

Tot snel! x j

  • 27 Juni 2006 - 17:45

    Maud:

    Ha Julia! Leuk al je verhalen te lezen! En lijkt me super om met een autootje ijsland door de crossen! Lang leve de vrijheid! Geniet ervan, liefs Maud

  • 28 Juni 2006 - 07:04

    Koerdi:

    Hee moppie, ook al spreek ik je bijna dagelijks toch maar even een berichtje op je offiële website. Wie had dat gedacht een hyundia accent!! Ik maar denken dat onze pausmobiel al lelijk was; nu hebben we bij mekaar twee lelijke witte auto`s. Maar het rijdt als een tierelier en daar gaat het om. Hier is alles goed het leven gaat door; natuurlijk wel een stuk minder leuk zonder jou erbij. Super leuk dat je al die foto`s op je site zet kan ik je toch nog iedere dag zien als ik wil. Ook heel fijn om te zien waar je het over hebt. Veel plezier van je vrije daagjes geniet er lekker van; je ziet er op de foto`s in ieder geval lekker ontspannen uit; goed zo, zo zou het leven moeten zijn. Dag liefie dikke kus op je neusje en ik hoor je snel.
    ps: Koert komt naar je toe deze zomer!!!!!
    pss: Sandy says miauw enzo.

  • 28 Juni 2006 - 07:06

    Koerdi:

    oh ja, je kenteken is niet alleen KO maar ook 066 wat staat voor route 66. Born to be wild!!! Rebel without a cause!!! en meer van dat.doei

  • 28 Juni 2006 - 16:21

    Moniek:

    Heey!! Super! Eindelijk een auto., en wat voor een! Haha kei leuk. Heel veel plezier ermee! Nu kun je lekker de omgeving verkennen tijdens je vrije dagen.
    Liefs Mo

  • 30 Juni 2006 - 22:45

    Chretiensr:

    Hallo Julia
    Hier is het prachtig weer en hebben we eergisteren het afscheid van Corrie gevierd van haar baan bij de dagopvang. Het was een bijzondere dag met eerst de ouderen van de Donderdaggroep bij ons in de tuin de hele dag en aaansluitend midgetgolf met het personeels en vrijwilligers-team en daarna vlees/visfondue met daarbij de directeur en een bestuurlid. Het werd een fijn afscheid voor Corrie met lovende woorden van haar bazin en medewerkers. We gingen naar huis met mooie cadeau's en een goed gevoel. Zo te zien begin je Ijsland al aardig te verkennen en met je "roadmaster"zal dat makkelijker zijn. Van avond was Koert bij ons en hij speelde(en zong) het lied op de piano dat hij voor Paul gemaakt had, prachtig. Julia een fijne en leerzame tijd. Groetjes en een knuffel van Chretiensr, Corrie slaapt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2006

Ik ben weer thuis!

11 September 2006

Lost in Iceland?!

08 September 2006

Zeikweer in Reykjavik

06 September 2006

De laatste dagen...

31 Augustus 2006

Joehoe, 5 minuten internet
Julia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 55783

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: