Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Julia Kempen - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Julia Kempen - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

14 Juli 2006 | IJsland, Reykjavik

Het duurde even, maar het was gewoon onmogelijk om te internetten afgelopen week. Maar nu ben ik in Reykjavik, in de bibliotheek en ik heb alle tijd van de wereld, want met dit snertweer wil ik echt niet naar buiten. Het regent al een paar dagen: welcome to Iceland!

Het vorige berichtje is al van 10 dagen geleden en in die tijd heb ik natuurlijk al weer heel veel uitgespookt!

Zaterdag 1 juli ben ik met Svala wezen stappen in Reykjavik. Dat was echt super gezellig. Het was niet heel druk in de stad, want het was een groot campeerweekend, dus de meeste mensen waren aan het feesten in een tentje op een berg. Maar de sfeer was heel goed, de drank duur maar lekker en het werd niet donker! Dus het leek de hele tijd nog heel vroeg, of al heel laat. Bizar hoor!

De volgende dag ben ik met mijn autootje naar Geysir gecrost om nog even 12 uur te werken. Ik weet niet hoe, maar ik heb het gedaan en het ging eigenlijk best goed. De IJslandse levenstijl begint dus ook op mij over te slaan.

De woensdag daarop had ik een vrije dag en ben ik met Angelica, een duitse meid die in het hotel werkt, naar The Bleu Lagoon gegaan. Dat is een natuurlijke, maar commerciele warmwaterbron. Het is erg mooi, want het water is felblauw en de baden zijn uitgehakt uit zwart lava gesteente. Hieronder vind je een paar fotootjes van ons. Dat witte spul is een soort masker, waar de bleu lagoon bekend om is. Het maakt je huid babyzacht. (Maar je haar net stro!)

Op donderdag (geloof ik) kwamen er 2 rare Nederlanders in de shop. Julian en Nadia. Zij zijn op dit moment aan het liften door IJsland. Ik vond dat ze Gullfoss ook moesten zien, dus heb ik ze daar ´s avonds na het werk mee naar toegenomen. Dat was erg gezellig. En ook wel relaxed om weer eens Nederlands te kunnen praten... Daarna kwamen Fanar, Oli, Bjorgvin en Alex langs met gitaar en hebben we een klein feestje gebouwd. Die jongens hebben de hele tijd heel gepassioneerd IJslandse liedjes gezongen. Grappig!

Vrijdagavond was ik vroeg klaar met werken en ben ik gaan paardrijden. Dat was in het begin wel even spannend, want ik heb volgens mij maar 1x eerder op een paard gezeten. Maar mijn paard was super suf en reageerde alleen als de andere paarden ook wel deden. Wat ik eigenlijk niet zo erg vond ;). Dus het was een leuk ritje, en volgende x ben ik klaar voor een echt paard! Heb alleen geen foto´s kunnen maken, maar die komen volgende x dan wel. Ik zie er zo charmant uit met zo´n helm!

Zondag heb ik de voetbalwedstrijd gekeken in het hotel. Ik was voor Frankrijk, dus dat was een beetje jammer, maar het was wel heel gezellig.

Maandag ben ik naar Reykjavik gegaan en heb ik bij Eva, een duitse au-pair gelogeerd. Zij was erg zenuwachtig, want haar vriendje kwam haar de volgende dag opzoeken. Dus tot die tijd ging ik haar helpen de tijd een beetje goed door te komen.

De volgende dag ging ik Janneke ophalen! Het lieve kind kwam me opzoeken hier in Island. Na een beetje bijkletsen hebben we in Hafnarfjordur de Hidden Creatures walk gedaan. Een gids gaf ons een rondleiding door Hafnarfjordur en vertelde ons verhalen over elfen en liet ons zien waar ze woonden. Dat leeft hier allemaal nog heel erg en ik denk dat veel mensen er in geloven. Al zullen ze het niet allemaal toegeven... Maar het zijn iig mooie verhalen en met de locaties erbij ga ik er zelf ook een beetje aan twijfelen!

Dinsdagavond heb ik Jan meegesleurd naar Geysir. Angelica en Veronique reden ook mee en onderweg heeft Veronique ons Amerikaanse Kindercamp lietjes geleerd. Lachen!

Donderdag zijn we weer teruggesjeesd naar Reykjavik, via Þingvellir, want dat moest ik Janneke natuurlijk ook nog even laten zien. Het regende de hele tijd, maar bikkels dat wij zijn, hebben we de regen gewoon getrotseert om een paar kekke plaatjes te schieten. ´s avonds heb ik heerlijk geslapen in het Guesthouse en nu is het alweer nu. Janneke en ik blijven hier tot morgen en dan ga ik weer terug naar Geysir om 5 daagjes te werken.

En dan komt Koerdie! Wouw, daar heb ik veel zin in!

Hopelijk weer tot snel, met spannende reisverhalen, uit het altijd zonnige (ook als het regend) IJsland!

  • 14 Juli 2006 - 12:02

    JannekeZ:

    hee Juul, jij ook hier! wat leuk! wil je even naar me zwaaien vanaf de andere kant van t scherm!! ; )
    Veel plezier volgende week, wanneer je koerdie weer gaat zien!!
    Xox Janneke

  • 14 Juli 2006 - 13:30

    Henk:

    Hallo Julia,Prachtige plaatjes het land heeft wel wat ,alleen het weer cq de temperatuur staat me niet zo aan.Nog even en dan is ie er heel veel vakantieplezier.

  • 15 Juli 2006 - 13:58

    Moniek:

    Hey julia

    Leuk die verhalen en leuk dat je bezoek hebt van Janneke! Wow gaat snel he de tijd dat Koert komt, jeejte over een week! Ik ben heel blij voor jullie! Leuke verhalen! Ik bel je snel een keer kunnen we live praten!

    xx moniek

  • 16 Juli 2006 - 07:59

    Chretiensr:

    Hallo Julia

    Mooi al die foto's en je verslagen ,zo kunnen we een beetje volgen hoe je het in Ijsland maakt. Vandaag en gisteren heeft/had Corrie haar expositie in het Dijkmagazijn de Noodschuur in Ewijk. Het is een heel kleurigeexpositie geworden.
    Gisteren heeft ze een misschien twee schilderijen verkocht, dat stimuleert ook. Van de week op de kat van Koert "gepast" ivm het festival in Belgie, leuk beestje. Chretien en Fiona en de kids zijn in Italie op vacantie bij Venetie en hebben het er naar hun zin.
    Nu weer snel me klaarmaken voor de expositie en heel de dag aardig zijn tegen iedereen en ze voorzien van hapje en drankje.Liefs Chretien mede namens Corrie


  • 16 Juli 2006 - 20:56

    Koerdi:

    hoi liefje, ik ben op dit moment zo zwart als roet van alle bier en muziek en dans partijen (enin die volgorde) in Dour. Was erg leuk. Heb nog in een dronke bui voor de halve campin worst zitten bakken; die hadden we meegenomen om te bakken en eten maar we waren te lam. De Fransen vonden het verdacht dat een nederlander gratis worst uitdeelde. Tja; graag of niet. Ben nu erg moe en ga zo douchen en naar bed en heb zeer zeer zeer au veel zin om naar je toe te komen. Vind het nu lang genoeg geduurd dat ik je moet missen. Cest nes pas leuk, merde. ZSiet er gezellig uit op de foto`s met JannekeZ dat was het ook vast en zeker (of zeker en vast zoals de belgen zeggen). Ijsland is niet meer veilig sinds jullie komst. Ik ga nu naar bed slaap inhalen, zodat ik uitgerust naar je toe kan komen om optimaal van je te genieten ;) Kus kus kus op je neusje. Liefs koerdi

  • 17 Juli 2006 - 07:39

    Rudy:

    Wauw! Wat een omgeving om in te leven, werken, feesten, etc. De shop waar je nu werkt is wel even wat anders dan de Daltonlaan. ;-) Voor de rest alles goed? Als ik zo je verhalen lees en foto's zie, dan heb je geen moment spijt gehad van je keuze. ;-)

    Ik hoef alleen deze week nog en dan heerlijk 3 weken vakantie!!!!

    Tot lees maar weer!

    Gr. Rudy

  • 17 Juli 2006 - 16:37

    Inge:

    He Juul,

    Goed om je leuke verhalen te lezen! Je bent niet de enige met K*&^$%T weer; dit weekend zaten we in Brenu (staat bekend om parelwitte stranden, blauwe oceaan, palmbomen, je snapt het plaatje vast) heeft de zon zich gewoon niet laten zien! Zit je daar met je bikini in Ghana... Mijn bruine teint is er al bijna weer van af :(. Maar goed: verder vermaken we ons prima, zijn momenteel in Kumasi om aan het einde van de week naar Tamale te gaan: zo kan ik Arne laten zien wat ik de afgelopen tijd heb uitgevoerd. Ik wil jouw heel veel plezier wensen met Koerdie (en zijn worsten :)Geniet van elkaar...hoef je geen mooi weer voor te hebben. Ik mis jouw en je gezelligheid stiekem! Dikke kus uit Ghana,

  • 17 Juli 2006 - 16:41

    Inge:

    He Juul,

    Goed om je leuke verhalen te lezen! Je bent niet de enige met K*&^$%T weer; dit weekend zaten we in Brenu (staat bekend om parelwitte stranden, blauwe oceaan, palmbomen, je snapt het plaatje vast) heeft de zon zich gewoon niet laten zien! Zit je daar met je bikini in Ghana... Mijn bruine teint is er al bijna weer van af :(. Maar goed: verder vermaken we ons prima, zijn momenteel in Kumasi om aan het einde van de week naar Tamale te gaan: zo kan ik Arne laten zien wat ik de afgelopen tijd heb uitgevoerd. Ik wil jouw heel veel plezier wensen met Koerdie (en zijn worsten :)Geniet van elkaar...hoef je geen mooi weer voor te hebben. Ik mis jouw en je gezelligheid stiekem! Dikke kus uit Ghana,

  • 17 Juli 2006 - 20:37

    Elke:

    He juul,
    Leuk om te zien dat je het echt naar je zin hebt. Super mooie natuur en gezellig.
    Begin je nu wel echt te missen hoor! Vind het fijn voor je dat je koerd volgende week gaat zien. Veel plezier met alles!!

  • 18 Juli 2006 - 19:45

    Marjolein:

    hi jul, fijn dat je je zo goed vermaakt daaro. Het land ziet er heel mooi uit. Moet wel leuk zijn om Janneke alles te vertellen en te laten zien. Geniet maar lekker van Ijsland met koert! xje marjolein

  • 19 Juli 2006 - 19:15

    Sam:

    He Julia.
    hoe gaat het met je,wats up in iceland?WAt heerlijk dat Koert komt. We zijn flink aan het zomerfeesten....mo en ik,en we hadden je er graag bij gehad. De details zetten we maar niet openbaar op internet!!ha ha .Maar we hebben especialy for you op the artic monkeys gedanst!!!
    Heel veel met plezier met Koert die is er zo!!!

    Liefs dikke kus, geniet en veel plezier nog!

  • 22 Juli 2006 - 00:02

    Jos En Diny:

    ik zie wel je hebt het goed, naar je zin.het zijn mooie foto's en wat een mooie natuur geniet van je vrije dagen met Koerd. nog een te gekke tijd daar groetjes uit Hernen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2006

Ik ben weer thuis!

11 September 2006

Lost in Iceland?!

08 September 2006

Zeikweer in Reykjavik

06 September 2006

De laatste dagen...

31 Augustus 2006

Joehoe, 5 minuten internet
Julia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 55780

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: