Foto update + uitleg - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Julia Kempen - WaarBenJij.nu Foto update + uitleg - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Julia Kempen - WaarBenJij.nu

Foto update + uitleg

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

27 Juni 2006 | IJsland, Reykjavik

Vanacht heb ik heerlijk geslapen in mijn bedje bij Salvation Army (ja, het leger des heils!) Das hier namelijk niet alleen voor daklozen, maar ook voor toeristen die voor weinig geld in downtown Reykjavik willen verblijven.

Nu ben ik in de bibliotheek in Reykjavik, waar ik eindelijk een goede, betaalbare internetverbinding heb gevonden mét usb-ingang. Waardoor ik lekker veel foto´s op de site kan pleuren.

De natuurfoto´s (klinkt saai, maar moet je echt effe bekijken) staan bij het vorige bericht. Hier staan foto´s die iets meer uitleg kunnen gebruiken.

Ten eerste de foto´s van mijn kamertje in KjoastaÞir. Kjoa is het huisje op 5 km afstand van Geysir, waar ik en mijn collega´s wonen. Ik heb daar een kamer voor mezelf, die erg herkenbaar is door de boksbal. Mijn kamer is lekker ruim én heeft verwarming, erg belangrijk in IJsland. Want van de week hoorde ik dat de temp snachts toch wel onder de 5 graden kan zakken. Check vooral ook effe het uizicht dat elke ochtend mijn ogen verrast als ik de gordijnen opentrek!

Verder zit er een fotootje bij van pukki. Dat is de hond van Sandra, mijn ´baas´. Ze is mijn meerdere, maar we doen ook veel leuke dingen samen, dus ik zie haar niet echt als mijn baas. Daarom was het best lastig om haar te vertellen dat ik minder wil werken en meer leuke dingen wil doen. Maar tegelijkertijd begreep ze dat ook goed, dus ik ben erg benieuwd naar het rooster van juli! Maar Pukki, de hond dus, is op mijn verjaardag van het balkon gesprongen. Niemand weet waarom, maar er gaan geruchten over stagediven/crowdsurfen, bang voor de kittens op zolder en de haunted house versie. Persoonlijk ga ik voor de laatste, want dat hoort er een beetje bij in IJsland. Pukki is nu heel zielig, want hij kan niks met zijn poot de komende 4 weken. Maar tot nu toe geniet ie wel van alle aandacht...

En dan zijn er nog de foto´s van mezelf, speciaal voor Koerdie, zodat ie niet vergeet hoe ik eruit zie. De één is overbelicht in het internetcafé, op de andere ben ik net wakker. Maar er volgen er snel meer en ook van ons samen, want hij komt al over 4 weken! Jippie de pippie! Daar kijk ik echt heel erg naar uit!!!!

Nu ga ik een ontbijtje regelen en naar het Saga-museum, want dat hoort er ook bij. Op de foto zie je een ketting die ik van Svala (mijn collega en huisgenootje) heb gekregen. Het is een viking-amulet met een afbeelding van Eyirs Helm. Ik weet dat het beschemd, maar niet precies tegen wat. Dus dat ga ik vanmiddag uitzoeken.

Wordt morgen vervolgd........

  • 27 Juni 2006 - 15:09

    JannekeZ:

    Hee Juul, blij dat ik je even zie hoor, was echt alweer bijna vergeten hoe je eruit zag ; ) Eet je wel goed trouwens, haha, je ziet er zo lekker dun uit! (ben ik na 10 dagen ijsland ook zo dun??) ;) Heb net mn guesthouse geboekt, travel inn! Iceland, here I come!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2006

Ik ben weer thuis!

11 September 2006

Lost in Iceland?!

08 September 2006

Zeikweer in Reykjavik

06 September 2006

De laatste dagen...

31 Augustus 2006

Joehoe, 5 minuten internet
Julia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 55778

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: