On the road - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van Julia Kempen - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van Julia Kempen - WaarBenJij.nu

On the road

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

28 Juni 2006 | IJsland, Selfoss

Vandaag ben ik lekker gaan cruissen in mijn nieuwe autootje. Dat was echt super lekker! Ik kan nu overal heen en daar heb ik natuurlijk meteen gebruik van gemaakt. Ik heb al meteen zo veel meer dingen gezien! Alleen een beetje jammer dat er geen cd-speler in zit en de radio ontvangst super slecht is. Moest ik dus zelf zingen. En zoals jullie weten is het dan maar goed dat er niemand naast mij zat!!

Ben ´s ochtends eerst naar de Ikea gegaan. Want die hebben ze hier in IJsland ook, dus daar kon ik niet omheen. Daar heb ik wat inkopen gedaan om mijn kamer op te leuken.

Daarna ben ik naar Þingvellir gereden. Dat was echt een super mooie rit. Reed een paar x bijna van de weg af omdat ik met open mond om me heen aan het kijken was. Onderweg ben ik een paar keer gestopt voor een fotosessie.

In Þingvellir aangekomen ben ik niet naar het dorpje gegaan, maar heb ik alleen de breukrand bezocht. Dat was echt indrukwekkend, want je ziet gewoon letterlijk waar de aardkorsten van elkaar gebroken zijn. Het schijnt dat ze elk jaar ietsje verder uit elkaar schuiven, maar daar heb ik natuurlijk niks van gemerkt. Zou wel leuk geweest zijn!

Toen heb ik daar nog een beetje rondgereden en heb ik mijn tocht voortgezet naar Selfoss. Daar heb ik voor het eerst getankt(!) en boodschapjes gedaan. Nu zit ik effe in de bieb, zodat jullie mijn foto´s van Þingvellir kunnen zien. En straks rij ik terug naar Geysir en ga ik effe lekker relaxen in de Hottub van het hotel.

Maar ik wil jullie eerst nog even bedanken voor alle leuke berichtjes! Echt leuk dat jullie allemaal aan mij denken en mijn avonturen volgen. Als ik een beetje heimwee heb (en ja, dat hoort er ook bij...) wordt ik weer helemaal vrolijk van al die lieve tekstjes. Takk!

Dat was het weer voor vandaag, Baai Baai Zwaai Zwaai!

  • 28 Juni 2006 - 17:38

    JannekeZ:

    Heeee zeg, ik ga je foto's niet meer bekijken hoor, heb ik dadelijk niets meer te bezoeken daar!! ; ) Heb er echt zin in! Nog 6 daagjes werken... Xox Janneke

  • 28 Juni 2006 - 17:40

    JannekeZ:

    vergeten te vragen: wat moet jij precies voor n werk doen daar? En hoe heb je je auto genoemd? Jammer dat ie niet geel is, want dan was het makkelijk he!! sight-see-se! Xox

  • 29 Juni 2006 - 09:17

    Lina:

    He Julia! echt leuk om via de foto's ook een beetje mee te kunnen genieten van het mooie landschap daar! En relaxt zeg, dat je een auto hebt! Lekker niet meer afhankelijk van bussen enzo, zelf beslissen waar je heen gaat en wanneer!
    Veel plezier! xx

  • 29 Juni 2006 - 20:05

    Rudy:

    Wow! Wat is het mooi daar! Echt jaloers! Is wel even wat anders dan De Ronde ( platte ) Venen. ;-)

    Dus je bent al lekker aan het crossen in je nieuwe KO bolide? Super joh dat je nu 'wielen' hebt, nou nog een beetje bling en je bent "The Pimp" van IJsland. ;-)

    Leuk dat je nu wat vaker berichtjes kunt schrijven en lezen.

    Prettig weekend en tot schrijfs.

    Houwdoe!

  • 29 Juni 2006 - 20:07

    Rudy:

    Wow! Wat is het mooi daar! Echt jaloers! Is wel even wat anders dan De Ronde ( platte ) Venen. ;-)

    Dus je bent al lekker aan het crossen in je nieuwe KO bolide? Super joh dat je nu 'wielen' hebt, nou nog een beetje bling en je bent "The Pimp" van IJsland. ;-)

    Leuk dat je nu wat vaker berichtjes kunt schrijven en lezen.

    Prettig weekend en tot schrijfs.

    Houwdoe!

  • 30 Juni 2006 - 20:33

    Erik:

    Bijna net zo mooi als Nieuwegein. Sportservice is verhuisd. Was nogal hectisch. Nieuwe pand is nog niet af. Vandaag was trouwens Judith voor het laatst. Volgende week ga ik naar Thailand. Anders maar ook erg leuk. Pas goed op jezelf.
    Erik

  • 30 Juni 2006 - 21:07

    Sonja:

    Hallo Julia,
    Ik heb jou een week of drie geleden ontmoet in Geysir waar ik met een vriend een hotdog bestelde. Jij was toen net in Ijsland en aan het werk in dat eettentje. Je vroeg ons of we Beligisch waren maar nee, ik kwam uit Nijmegen en mijn vriend woont in reykjavik. Zit ik net op het terras met Titia (een vriendin van Samantha) en zij vertelt over jou. Grappig want toen ik het verhaal hoorde bedacht in me ineens dat wij elkaar hebben ontmoet en jij met een pulsa verkocht. Nou, goede tijd nog verder. Gebruik die auto want ik heb inmiddels het land rondgereden en het is er prachtig!
    Groet
    Sonja

  • 01 Juli 2006 - 00:22

    Mo:

    Hey Julia
    Klinkt relaxt dat rondrijden in je auto. En idd ben blij dat ik niet naast je zit als je de radio probeert te vervangen met je stemgeluid, maar zou verder graag naast je willen zitten om alles samen met je mee te maken. Echt leuk dat je steeds vaker internet kan hebben om verhalen te sturen. Ik ga nu maar eens naar bed, heb slaapdienst en is al veeeeel te laat! Maar ik moest even kijken hoe het met je gaat en wat je beleeft! Dikke kus Moniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Selfoss

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2006

Ik ben weer thuis!

11 September 2006

Lost in Iceland?!

08 September 2006

Zeikweer in Reykjavik

06 September 2006

De laatste dagen...

31 Augustus 2006

Joehoe, 5 minuten internet
Julia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 55775

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: