De laatste dagen... - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Julia Kempen - WaarBenJij.nu De laatste dagen... - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Julia Kempen - WaarBenJij.nu

De laatste dagen...

Door: Julia

Blijf op de hoogte en volg Julia

06 September 2006 | IJsland, Reykjavik

Het is zover, de laatste week in IJsland is aangebroken. Ik hoef nu niet meer te werken, dus ik heb alle tijd om lekker te luieren en zelf de toerist uit te hangen.

Vandaag ben ik in Reykjavik en ik blijf hier tot zaterdag. Dan heb ik een klein afscheidsfeestje en op dinsdag vlieg ik naar Londen. Ondanks dat ik het erg moeilijk vind dit eiland te verlaten heb ik heel veel zin om naar Londen te gaan en ook heel veel zin om weer thuis te komen!

Maar eerst zet ik nog even een verhaaltje en wat foto´s op de site, want ik heb weer veel gedaan.

Half augustus ben ik naar de Westman eilanden geweest. Dit reisje werd georganiseerd door de organisatie waarmee ik en vele anderen naar IJsland zijn gekomen. Dat was echt super leuk! We hadden mega mooi weer en we hebben heel veel gedaan. Zoals een boottripje (ik wordt blijkbaar zeeziek...) en rotsbengelen en puffins eten en paardrijden en vulkanen beklimmen en huizen opgraven en met z´n allen in 1 hottub. En tussendoor zaten we de hele dag in een soort dagcentrum en kregen we info over IJsland, de eilanden, geschiedenis, belasting enz. Allemaal heel interessant en gezellig en leuk! Zie de foto´s ;)!

Daarna heb ik veel gewerkt, maar ook gefeest. Met 2 gekke halfbelgen heb ik cultuurnacht geviert in Reykjavik. Dat was heel bizar, want half IJsland bevond zich die avond in de stad, incl. de hele populatie van Geysir. Dus er waren veel bekenden en het was heel gezellig en raar, want uiteindelijk hadden we heel onschuldig ingebroken omdat onze autosleutels daar nog binnen lagen... oeps!

De week daarna ben ik met Angelica en Ina naar Akureyri gereisd, via Kjölur. Das zeg maar een binnedoor weggetje... De reis duurde ongeveer 6 uur en was adembenemend. Want in het binnenland van IJsland bevind zich letterlijk: niks! Er was geen verharde/duidelijke weg, alleen rotsen en bergen en zand en vlaktes, maar er was geen mens of dier te bekennen. Het eind van de wereld, onder insiders beter bekend als ´The asshole of te world´. Midden in de leegte was een hotspring gebeuren. En daar was het koud en winderig!! Ongelovelijk dat daar mensen wonen.

´s avonds kwamen we aan in Akureyri en toen dachten we dat we dood zouden vriezen in ons tentje. Maar ´s avonds ontmoetten we 2 Denen die al 2 jaar in Groenland woonden en na hun verhalen viel het ´s nachts allemaal best wel mee. (met -50 in een tentje!)

De volgende dag hobbelde ik in de bus weer lekker terug naar Geysir en heb ik een paardrijtocht van 2 uur gemaakt. En dat was super leuk, want het was zonnig en het paard had er zin in en ik ook, dus we renden in gallop door het landschap en ik voelde me uberIJslands! joehoe!

Verder gebeurden er nog een paar spontane feestjes en heb ik gewerkt. Ik ben met Veronique, Svala, Hulda en Ylfa naar Svala´s zomerhuis geweest. Daar hebben we verse besjes geplukt en gegeten en heerlijk gerelaxed. En ik heb Noorderlicht gezien! WAUW!

Nu zit mijn tijd in IJsland er al weer bijna op. Morgen wil ik voor het laatst de toerist uit gaan hangen in Landmannalauger en vrijdag in Stikkysholmur (Moet ik nog iemand de groeten doen Janneke?!) en dan is het inpakken en wegwezen!

Heb inmiddels ook mijn auto verkocht. En ik heb een superdeal gesloten, want ik kan hem op de dag van vertrek achterlaten op het vliegveld! En dan wordt het tijd om Ivo te gaan vervelen in Londen...

Helaas heb ik niet meer genoeg fotoruimte om alle foto´s op de site te zetten. Maar dan heb je een goede reden om me op te zoeken als ik weer in NL ben! Ik heb nu een kleine selectie gemaakt...

Zwaai zwaai!

  • 06 September 2006 - 14:03

    JannekeZ:

    Hee Juul, bijna thuis dus! nog een goede laatste week enne, je kan altijd Lillý even bellen! 48490693! Vindt ze vast leuk, ze werkt bij de golfbaan, dus dan kan je nog een paar holes slaan ook nog! Tot snel! Xox
    p.s. wel haai gaan eten he! heb ik ook gedaan.. ; )

  • 06 September 2006 - 15:10

    Nadine:

    Het is natuurlijk niet leuk dat je Ijsland moet verlaten, maar ik vind het wel tijd dat je terug bent. Ik heb namelijk trek in kaasfondue!!!

  • 07 September 2006 - 13:28

    JannekeZ:

    Oh, Lillý zit in Milaan.. haha, schiet lekker op!

  • 09 September 2006 - 09:35

    Elke:

    He juul. Veel plezier nog, ook in Londen en tot snel!
    X Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Reykjavik

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 September 2006

Ik ben weer thuis!

11 September 2006

Lost in Iceland?!

08 September 2006

Zeikweer in Reykjavik

06 September 2006

De laatste dagen...

31 Augustus 2006

Joehoe, 5 minuten internet
Julia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 53116

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: